Wideokonferencje, spotkania zdalne
14.04.2022
Zasady postępowania podczas spotkania zdalnego
- Nagrywanie rozmowy wideo, wideokonferencji jest co do zasady zabronione i nie ważne czy to obraz czy dźwięk. W zakresie ochrony danych osobowych nagrywanie przez osoby postronne może naruszać zasadę mającą na celu ograniczenie przetwarzania danych osobowych i minimalizacji tych danych.
- Utrwalenie wizerunku czy też głosu lub jednego i drugiego wymaga konkretnego celu. Cel jest bowiem nadrzędny. Brak celu to brak możliwości przetwarzania danych.
- Rejestracja na wideokonferencje nie powinna wymagać od użytkowników nadmiarowych danych, a jedynie niezbędne do tego, aby użytkownik mógł z niej skorzystać.
- Podczas zbierania danych przy rejestracji na wideokonferencję, administrator (Uczelnia) powinien spełnić wymagania związane z obowiązkiem informacyjnym zgodnie z art. 13 i 14 RODO.
- Administrator powinien również pozyskać zgodę uczestników na nagrywanie. Oczywiście może to być zgoda uzależniona od udziału w konferencji, tzn. jej udzielenie jest warunkiem udziału w konferencji.
- Nagrania powinny być umieszczone na serwerach uczelnianych, a nie na darmowych, ogólnodostępnych serwerach.